Mondjunk nemet a válságra!

[Total: 0    Average: 0/5]

Mondjunk nemet a válságra!

 

Ne a válságról beszéljünk vendégeinkkel!

A tavalyi év végétől a médiumok vezető témája a válság. Mindenütt feltűnik: a nyomtatott sajtóban, a híradóban, a háttérműsorokban, újabb keletű céges szlogenekben… Még a reklámok is erre hivatkozva igyekeznek újabb pénzeket kicsalni a fogyasztók pénztárcájából.
Nem kellene folyton erről beszélni! A kialakult gazdasági helyzet anélkül is éppen eléggé megnehezíti mindenkinek az életét.
Egy kozmetikai szalon az a hely, ahová az emberek hétköznapi gondjaikat felejteni, felfrissülni, kikapcsolódni, ellazulni járnak. A vágyaikat, az álmaikat keresik nálunk. Ezért szalonunk maradjon meg számukra a béke szigete! Természetesen mindennapi életük valóságát nem változtathatjuk meg, nem oldhatjuk meg a problémáikat. De adhatunk nekik egy kis enyhülést, nyugalmat, örömet a kezeléseinkkel. Ne a válságról beszélgessünk ügyfeleinkkel!

Spóroljon a vendég, de maradjon az ár!

Fából vaskarikának látszik ez a célkitűzés, pedig van rá mód… Lássuk, hogyan! Válság idején sok cég csökkenti a termékei, szolgáltatásai árát. Úgy gondolják, ez csalogató lesz azok számára, akik egyéni kiadásaikat szeretnék racionalizálni, és ahol csak lehet, igyekeznek megspórolni egy kis pénzt. Arra számítanak, hogy az alacsonyabb árú termékből többen vásárolnak majd, így az árengedmény miatti bevételkiesést pótolja az eladások számának megugrása. Logikusnak látszik a gondolatmenet, de sajnos az esetek többségében mégsem működik a dolog. Két okból:
• Először is azért, mert az árengedmény ellenére a vásárlók számának növekedése többnyire alatta marad a várakozásoknak.
• Másodszor pedig azért, mert az ár lejjebb engedésére a konkurencia is azonnal felfi gyel, és reagál is: mégpedig úgy, hogy alákínál az engedményes árnak. Ha tartani akarja magát valaki az elindított marketingkampányához, kénytelen belemenni a játékba, és tovább csökkenteni az árat, hogy mégis az övé legyen a vonzóbb a vásárló számára. Ez az árháború aztán nagyon veszélyes folyamatokat indít el, amelyekbe sok cég belebukhat végül.
Milyen eszközök állnak rendelkezésünkre, hogy megtakarítsunk egy kis pénzt ügyfeleinknek, de mégse essünk az árcsökkentés csapdájába?
Vegyünk egy példát! Adott mondjuk egy arcápoló krém, amely nagyon nehezen fogy, mert ára 20%-kal magasabb a többi termék átlagos árához képest. Hogyan tehetnénk vonzóvá az erre a termékre vonatkozó ajánlatunkat anélkül, hogy csökkentenénk az árát? Ez nem könnyű dolog, de nem is lehetetlen! Olyan érveket kell találnunk, amelyek alkalmasak arra, hogy megváltoztassák a vásárlókban a „drága termékről” kialakult képet. Mi lehetne ez az érv? Például ez: „A termék egyedi adagoló rendszerével mindig pontosan annyi krémet lehet kinyomni, amennyire egyszeri alkalommal szükség van. Így elkerülhetjük, hogy kárba vesszen a felesleg. Vége a pocsékolásnak! A krém összetevői között pedig megtalálható minden, ami garantálja a bőr tökéletes szépségét. Ha ezt használja valaki, nincs szüksége további krémekre.” Az érvelés mindkét része lényegében felér egy-egy árcsökkentéssel, hiszen mind a precíz adagolás, mint az egyéb krémek szükségtelenné válása megtakarítást jelent a vásárlónak. Ráadásul anélkül, hogy csökkentettük volna az eladási árat.

Kelemen Gréta
About Kelemen Gréta 51 Articles
"Kevesen ismerik az igazi Kelemen Gréta-t, de a legfontosabb két dolog, amit tudni kell, hogy az optimista és precíz, természetesen barátságos, szemlélődő és racionális, de kisebb dózisokban, és gyakran elkényeztetik a nem érzéketlen szokások is. Az optimizmusa azonban, amiért gyakran imádják. A barátok gyakran számítanak róla és romantikus természetükre a szükség idején. Persze senki sem tökéletes, és Bogdánnak számos hibája van. A tisztesség és az instabilitás hajlamos az úton járni, bár inkább személyes szinten, mint mások számára. Szerencsére a pontossága általában ott van, hogy enyhítse a fújásokat."

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*