Gourmand kozmetika – Ínyenc ápolások

[Total: 0    Average: 0/5]

Gourmand kozmetika – Ínyenc ápolások

„Erdei gyümölcsös varázs”, „Amazóniai csokoládés álom naranccsal” – ilyen és ehhez hasonló étvágygerjesztő finomságok akár egy étterem étlapján is szerepelhetnének, most mégsem erről van szó, hanem természetesen egy kozmetikai szalon különleges kezelési kínálatáról…

AMIKOR AZ ÍNYENCSÉG DIVATTÁ VÁLIK…

Néhány éve a kozmetikai iparban a gyártó cégek olyan készítményeket is forgalmaznak, amelyek összetevői nyugodtan lehetnének híres éttermek specialitásaihoz való konyhai alapanyagok is: csokoládé, kávé, zöld tea, tej, méz, kaviár, szarvasgomba, földieper, fekete áfonya, narancs, citrom, füge, sárgabarack, szőlő, rizs, és megannyi más finomság. Ha nagyon belemelegednék a felsorolásba, még azt hihetnék olvasóim, listát készítek a hétvégi nagybevásárláshoz… A kozmetika és az éttermi szolgáltatások találkozásának számos formában lehetünk tanúi az utóbbi időben. A különleges ínyencségek kedvelői számára bizonyára érdekes vállalkozás például néhány neves sütőipari cég újítása, akik azzal színesítik kínálatukat, hogy tejszínhab, briós vagy éppen ibolya illatú szappanokat gyártanak, ráadásul sütemény formában. A külföldi magazinok szépségápolási rovataiban és az internetes csevegő oldalakon is egyre gyakrabban olvashatunk delikátesz kezelésekről, ínyenc ápolásokról, amelyek új színfoltot jelentenek a kozmetikai szolgáltatások palettáján. Kétségtelenül egy új divathullám éri el napjainkban a szépségipart, amely iránt egyre nagyobb érdeklődés és kereslet mutatkozik, ezért érdemes alaposabban foglalkoznunk vele.

Miért fontos e szolgáltatástípus ismerete?

A kozmetikákat látogató ügyfelek többsége biztosan hallott már ezekről a kozmetikai készítményekről, illetve a velük végzett kezelésekről. Sokan közülük feltehetően szívesen ki is próbálnák egyik-másik ápolást, vagy azért, mert az újdonság erejével hat rájuk, vagy azért, mert maguk is rajongói a kozmetikai kezelések e legújabb formájának. Kár lenne hát, ha szolgáltatásaink között nem szerepelne néhány ezekből az igazi különlegességnek számító kezelésekből, amelyek könnyen vendégeink kedvenceivé válhatnának.
Ha az ügyfél érdeklődik a szolgáltatás iránt, az kezdetnek jó, de korántsem elegendő. Az ínyencségek iránt kedvet érző vendéget nekünk kell tudnunk meggyőzni arról, hogy érdemes kipróbálnia ezt a kezeléscsaládot. Az érzékeket felébresztő ápolások szerencsére egyébként igen csalogatóak, nem könnyű nemet mondani rájuk. Oscar Wilde híressé vált mondása – „Mindennek ellen tudok állni, csak a kísértésnek nem” – könnyen beigazolódhat a mi kozmetikai szalonunkban is, ha „étlapunkra tűzünk” néhány ínycsiklandó újdonságnak számító szolgáltatást.

A SIKERHEZ ISMERNI KELL A JÓ RECEPTET

Az étvágygerjesztő kezelések általában már önmagukban véve is jó fogadtatásra találnak a vendégek körében. De ha realisták akarunk maradni, tudnunk kell, hogy a legérdekesebb, leghatákonyabb szolgáltatások értékesítése sem működik magától. A legfinomabb ételek elkészítéséhez is gyakorlott, ügyes kezek és számos tapasztalaton alapuló, megfelelő recept kell. Az alábbiakban ezért néhány hasznos ötletet adunk e kezelési formák sikeres marketingjéhez.

Ébresszük fel vendégünk kíváncsiságát és étvágyát

Az ínyenc kozmetikai készítmények fontos tulajdonsága, hogy a gyártásukhoz felhasznált alapanyagot mindenki ismeri, és többnyire szereti is, a termékek ezért sok esetben azonnal megidéznek egy ízélményt a vásárlóban. Ki tudna például ellenállni a csokoládénak? Ráadásul a gyártók sokszor még a termék névválasztásával is ráerősítenek erre az ellenállhatatlan kísértésre, amikor például a rizses csokit egy fantázianévvel mondjuk „csokoládés mámornak” keresztelik. Általában ezeknek a termékeknek a csomagolása is eltér a szokványostól, és a fürdőszobának olyan jelleget adnak, mintha a konyhából került volna oda néhány ízletes finomság. Az egész jól átgondolt kozmetikai irányzat tehát úgy van kitalálva, hogy minél erőteljesebben megnyilvánuljon benne a kozmetika és a táplálkozás, a szépségápolás és a konyhaművészet érdekes harmóniába olvadó ellentmondása. A vásárlók pedig, úgy látszik, nagyon is szeretik ezt az ambivalenciát.
Miért ne használnánk ki a kínálkozó alkalmat, hogy olyasmivel kényeztessük vendégeinket, ami egyébként örömet jelent számukra? Rajtunk a sor, hogy kedvet csináljunk nekik ehhez a játékos, igazi élvezetet nyújtó ápoláshoz. Étvágyukat és kíváncsiságukat fokozandó válasszunk kezeléseinknek olyan fantázianevet, ami egyértelműen konyhaművészeti felhangokkal rendelkezik. A kezelésekkel kapcsolatos közléseinkben is igyekezzünk érzékeltetni ezt a szokványosnak éppen nem nevezhető kettősséget. Az epres arcpakolásról például nyugodtan beszélhetünk úgy, mint ami „igazi csemege a bőrnek”. Mondhatjuk bátran, hogy vendégünknek „ feltétlenül meg kell kóstoltatnia bőrével ezt az újdonságot, ami nemcsak táplálja a szöveteket, de valódi élményt is jelent majd a bőr számára”. A termék illatát nevezzük konyhai fogalmakat használva „finomnak”, „ínycsiklandónak”, „ellenállhatatlannak”, „lágynak”. A textúra lehet például „krémes”, „habos”, „könnyű” vagy akár „omlós”. Az alkalmazás gyakoriságát illetően pedig viccesen akár azt is mondhatjuk, hogy „mindennapi fogyasztása ajánlott”.

Ajánl  MiciNorm - gombásodás, vélemények, ár, ahol vásárolni, vásárolni most,

A falánkság nem bűn, ha a bőrről van szó

Az édes élvezetek kedvelése, a falánkság egyesek számára kellemesen csábító kísértés, mások szerint valóságos bűn. Ki-ki gondolhat róla, amit akar, annyi azonban bizonyos, hogy az ételek csábításának való ellenállás mint mindennapi kötelességünk alaposan befészkelte magát a szemléletünkbe ebben a karcsú testalkatot bálványozó világban. Először tehát ezt a vendégeink tudatában is rögződött tabut kell szépen leépítenünk: meg kell értetnünk velük, hogy ami tiltott gyümölcs a tányérunkon, az a bőrünknek valóságos áldás lehet.
A meggyőzés legegyszerűbb módja, ha arról beszélünk, hogy a bőrt – ahogyan a testet is – táplálni kell, el kell látni megfelelő mennyiségű vízzel, fehérjével, ásványi anyaggal, vitaminnal, nyomelemekkel, létfontosságú zsírsavakkal. Mi sem természetesebb, mint ha mindezeket a szervezetünk számára is fontos tápanyagokat ugyanazokból a forrásokból biztosítjuk bőrünk számára is, mint amelyekkel testünket is táplálhatjuk. A legszigorúbb fogyókúrát követő vendégünk is megérti majd, hogy bőrének táplálása miatt nincs oka lelkiismeret-furdalásra, hiszen az ínyenc ápolások legfontosabb tulajdonsága mégsem az, hogy étvágygerjesztőek és ínycsiklandóak, hanem sokkal inkább az, hogy valóban jót tesznek a bőrnek. A megfelelő tápláltság az egész szervezet számára alapvető fontosságú tényező az egészségmegőrzés szempontjából, ebben az orvosok, a dietetikusok és a táplálkozás-szakértők valamennyien egyetértenek. A bőr egészségének fenntartásához is a megfelelő táplálás jelenti a kulcsot, ezért a test tápanyagellátására is alkalmas finomságok megkóstoltatása a bőrrel nemhogy nem tilos, de kifejezetten ajánlott.

Megfelelő érvelés nélkül nem megy

Tény, hogy az „ínyencségek” a kozmetikában is nagy csábító erővel bíró termékek. Könnyen beindítják a fogyasztó fantáziáját, és vásárlásra ösztönzik. Ezt a tulajdonságukat könnyen letesztelhetjük, ha egy üzletben megfelelő helyen, például a pénztár közelében helyezzük el a gourmand kozmetikumokat. Az impulzív, ötletszerű vásárlások szempontjából valóban nagyon sikeres termékek ezek: a vevő szinte ösztönösen nyúl értük a polcra. Mégsem alapozható minden pusztán erre a kétségtelen tényre. Először is azért nem, mert egyetlen üzletet sem lehet az ötletszerű vásárlásokra építeni. Ez olyan, mint ha azt terveznénk, hogy a süteményt majd a tetején díszelgő egy szem kandírozott cseresznye miatt kívánja meg a vevő. A sikeres üzletnek mindig a tudatos vásárlás igényeit kell kielégítenie. Különösen így van ez napjainkban, amikor a nehéz gazdasági helyzetben a fogyasztók még megfontoltabban döntenek egy-egy vásárlásról, és igyekeznek lemondani mindenről, amit fölöslegesnek ítélnek. Az impulzív vásárlás jelentősen háttérbe szorul mostanában, és a kosárban inkább csak az marad, amit a vásárló valóban szükségesnek talál.
Egy másik fontos dolog, hogy az utóbbi évek során jelentősen megváltoztak a vásárlók szépségápolási termékekkel szemben tanúsított elvárásai. Persze, ami mutatós, divatos, az ma is vonzó, de korunk vásárlójának ennél már több kell. Az igények a minőség irányában nőttek meg leginkább: a modern ügyfél azt keresi, ami a bőrének a lehető legjobb. Szívesen választ természetes alapú, biztonságos kozmetikai terméket, lehetőleg olyat, amelynek gyártása során az ökológiai szempontokat is figyelembe vették…
Az ínyenc kozmetikumok marketingstratégiáját sem alapozhatják a gyártó cégek pusztán a csábításra, hiszen a kozmetika iránt elkötelezett vásárlók számára az egyetlen valódi értéket a termék minősége jelenti, és lássuk be, joggal gondolkodnak így. Bár a gourmand kozmetikumok értékesítését valóban megkönynyíti a marketing szempontból jól kiaknázható sajátosságuk, mégis túl kell lépni ezen, ha az ember valóban meggyőző érveket akar felsorakoztatni a vásárlás ösztönzésére.
A kozmetikumok esetében általában az alapanyagok és az összetevők jelentik a legbiztosabb értéket. Erre érdemes legfőképpen támaszkodni, ha egy gourmand kozmetikai készítmény előnyeiről szeretnénk meggyőzni egy ügyfelet. Ha például egy csokoládés kezelést ajánlunk neki, nem gondolhatjuk komolyan, hogy elegendő a meggyőzéshez, ha csupán kiejtjük a szánkon a „csokoládé” szót, mint valami varázsigét. Nem támaszkodhatunk pusztán a szó felidézte ízélményre és élvezetre. Ennél bizony jóval nagyobb felkészültségre van szükségünk. Ismernünk kell a csokoládé hatóanyagainak bőrre kifejtett hatását és a csokoládé történetét, amelyet érvelésünk eszközeként meg is kell osztanunk vendégünkkel. Nagyjából így:
„A csokoládé jótékony tulajdonságai és a bőrre gyakorolt kedvező hatásai nagyon régóta ismertek már. A mai Mexikó területén élt azték és maja törzsek is használták már az erős napsütésben kiszáradt és sérülékennyé vált bőr hidratálására. A XVI. századból származó orvosi leírásokban égési sérülések kezelésére és hegképződés elősegítésére szolgáló hatóanyagként tesznek említést róla. A csokoládé valóságos tápanyagbomba a bőr számára, amely az Ön bőrének is jót tesz majd. Ha egyszer kipróbálja, többet nem tud leszokni róla. A csokoládé gazdag A-, B-, C- és E-vitaminban, ásványi anyagokban, például magnéziumban, káliumban, vasban. Öregedésgátló, restrukturáló hatással van az epidermiszre, a legszárazabb bőrt is lággyá, rugalmassá teszi. Hatékony antioxidáns, amely semlegesíti a bőr öregedésében elsődleges szerepet játszó szabad gyököket. Tartalmaz továbbá koffeint, amely összehúzza a pórusokat és közismerten feszesíti a bőrt, ezért a narancsbőrre is rendkívül jó hatással van. A bőrt ápolja, táplálja, megszépíti, védi, visszaadja bársonyosságát és rugalmasságát, ezért érdemes kihasználni jótékony hatásait. Finom illata pedig segíti az ellazulást, jókedvre deríti az embert, és azonnali jó közérzetet okoz.”
Egy ilyen vagy ehhez hasonló érvelés jóval nagyobb meggyőző erővel bír, mint ha csupán a kezelés élvezetet nyújtó jellegét emelnénk ki. Ha a vendégnek szakszerű tájékoztatást adunk, az megnyugtatja, biztosítja őt afelől, hogy jó kezekben van, és pontosan azt kapja, amiért felkereste a kozmetikát. Hiszen arra vágyott, hogy egy hozzáértő szakember lássa el őt tanácsokkal, avassa be a kozmetikai hatóanyagok működésének titkaiba. A bőrre gyakorolt várható hatás felől közelítve a meggyőzés mindig sokkal szakszerűbb és informatívabb, ezért sokkal hatásosabb is, mint ha csupán a kezelés élményszerűségét hangsúlyoznánk.
Természetesen nemcsak a csokoládé, hanem az ínyenc kozmetikai kezelésekhez felhasználható bármely más alapanyag is alkalmas arra, hogy egy történetbe ágyazva beszéljünk jótékony hatásairól. Egy-egy ilyen érdekes rögtönzött előadás éppúgy hozzá tartozik az élményszerűséghez, mint maga a kezelés…

Ajánl  Asami - ár, ahol vásárolni, eredeti, spray, vásároljon most, hajhullás

A kezelési kínálat összeállításának szempontjai

Milyen szempontok alapján válasszunk alapanyagokat, ha ínyenc kezeléseket tervezünk bevezetni kozmetikánkban? A döntésben több tényező játszhat szerepet: jelenlegi beszállítónk termékkínálata, esetleges érzékenységünk valamely alapanyagra, vagy a konkurens szalonokban igénybe vehető kezelések, hogy csak néhányat említsünk a megannyi szempont közül. A mérlegelésnél a döntő érvet azonban végső soron az ügyfelek ízlése jelenti. Övék az utolsó szó, hiszen ők azok, akik igénybe veszik a kezeléseket. Ezért igényeiket, kéréseiket mindig tartsuk szem előtt, és ennek megfelelően alakítsuk ki vagy szükség esetén módosítsuk a kínálatot.
Vegyük tekintetbe azt is, milyen tendenciák figyelhetők meg az élet egyéb területein, és ha lehet, használjuk ki ezeket, építsük be az ínyenc kezelések koncepciójába. Sokak számára az egészséges és természetes táplálkozás elsődleges fontosságot élvez életmódjuk kialakításában. Ezért biztosan jó néven veszik, ha a kezelés mellé egy kis tálcán néhány ízletes bio finomságot kínálunk nekik. Sokan vannak olyanok is, akiknek termékválasztására ösztönző erővel hat, ha valami a méltányos kereskedelem elveit követve került forgalomba. Ha egy ilyen kávéval, teával kínáljuk meg vendégünket, azt egészen biztosan szívesen fogadja. Így nemcsak bőrét kényeztetjük természetes alapanyagok hatóanyagaival, hanem etikus szemléletmódját is segítjük érvényre jutni, megnyilvánulni.

Hogyan tehetjük igazán élvezetessé ínyenc kezelésünket?

Gourmand kezelések esetében mi sem természetesebb, mint ha igyekszünk mindenben hangsúlyozni a szolgáltatás „éttermi jellegét”. A kozmetika és a gasztronómia közötti analógiákra érdemes rájátszani, és úgy tervezni meg a szolgáltatásunkat, hogy lehetőleg mindjárt a kezdetén egyértelművé váljon a kezelés „jó közérzeti menü” jellege. Akárcsak ha egy étteremben vacsorázna vendégünk, legyen a kényeztetésünknek „előétel”, „főétel” és „deszszert” része. Ez lényegében semmit nem változtat a kezelés menetén, de az elnevezés segíti vendégünket abban, hogy minél jobban bele tudja képzelni magát a játékba, és valóban különleges pillanatokat éljen át nálunk. A kényeztető ápolás így majd valóban a meglepetés erejével hat, és könnyen lehet, hogy ügyfelünknek máskor is kedve támad igénybe venni egy-egy ilyen, nemcsak hatékony, de egyszersmind szórakoztató szolgáltatást.
Ügyeljünk arra is, hogy a kezelés során kérdezzük meg vendégünket, mivel tehetnénk számára kellemesebbé, személyre szabottá az ínyenc ápolást. Ez a fi gyelmesség, amivel nem mindenütt találkozhat az ember, biztosan nagy hatással lesz rá. Olyannyira, hogy azon sem csodálkozhatunk, ha távozáskor a legjobb éttermeknek kijáró néhány csillaggal jutalmaz meg bennünket. De ezért mi csak őrizzük meg szerénységünket, mert kitűnő gasztronómiai ismeretein kívül éppen erről a tulajdonságáról ismerszik meg a jó „séf”…

Ajánl  Energizáló amazóniai expedíció a Thali(sens-szel

Ezek volnának tehát azok az alapvető ismeretek, amelyek nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy készen álljunk a bőrápolás legnagyobb ínyenceinek fogadására. Vendégünk elbűvölése a különleges kezelésekkel tulajdonképpen számunkra is olyan lesz, mint egy jó játék. S ha hazatérve ügyfelünk mégsem tud majd ellenállni a kísértésnek, és nekilát, hogy elnassoljon néhány igazi csemegét, azért ne nehezteljünk magunkra. Jusson eszünkbe, hogy mi kizárólag szépsége érdekében beszéltünk neki mindenféle finomságokról. S ha felszedne emiatt néhány kilót, hát legfeljebb majd segítünk neki alakja visszanyerésében is…

Kelemen Gréta
About Kelemen Gréta 268 Articles
"Kevesen ismerik az igazi Kelemen Gréta-t, de a legfontosabb két dolog, amit tudni kell, hogy az optimista és precíz, természetesen barátságos, szemlélődő és racionális, de kisebb dózisokban, és gyakran elkényeztetik a nem érzéketlen szokások is. Az optimizmusa azonban, amiért gyakran imádják. A barátok gyakran számítanak róla és romantikus természetükre a szükség idején. Persze senki sem tökéletes, és Bogdánnak számos hibája van. A tisztesség és az instabilitás hajlamos az úton járni, bár inkább személyes szinten, mint mások számára. Szerencsére a pontossága általában ott van, hogy enyhítse a fújásokat."

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*